آموزش نقاشی

آموزش انواع نقاشی

آموزش نقاشی

آموزش انواع نقاشی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

هنر نقاشی که به آن نگارگری یا رسم نیز گفته می شود، فرآیندی است که طی آن رنگ بر روی یک سطح مانند کاغذ یا بوم ایجاد نقش می‌کند و اثری خلق می‌شود. فردی که بتواند به این طریق اثری ایجاد نماید نقاش نامیده می شود. نقاشی یکی از رشته‌های اصلی هنرهای تجسمی است و قدمت آن شش برابر زبان نوشتاری می‌باشد. اولین نقاشی‌های یافت‌شده در غارها حاکی از آن است که انسان‌های اولیه با کشیدن نقش حیوانات و شکارشان به نوعی خود را آماده? نبرد با آن‌ها می‌کرده‌اند. از معروف ترین نقاشان جهان می توان زئوس با پاراسیو را نام برد که در دوران یونان باستان می زیسته اند و معتقدند نقاشی هنری است که در پیوند با اندیشه، جهان بینی و در شرایط حاکم بر جامعه شکل می گیرد و معنا و مفهوم پیدا می کند و نهایتا در قالب تسهیل بیان می گردد.

قدیمی‌ترین نقاشی‌ها در دنیا که متعلق به حدود 32000 هزار سال پیش می‌باشد، در گروته شاوه فرانسه قرار دارد. این نقاشی‌ها که با استفاده از افرای قرمز و رنگ‌ دانه سیاه، حکاکی و رنگ شده‌اند، تصاویری از اسب‌ها، کرگدن‌ها، شیرها، بوفالوها و ماموت‌ها را نشان می‌دهند. این‌ها نمونه‌هایی از نقاشی در غار هستند که در اغلب نقاط دنیا وجود دارند.

قدیمی-ترین-نقاشی-جهان1

هنرمند جوان کشور ما آقای مهدی قدیانو یکی از معروف ترین نقاشان ایران است. نقاشی‌های دیواری او که شهرت جهانی‌دارد، چهره‌ای زیبا و به قول خودش “آرمانی” به شهر تهران بخشید. این هنرمند37 ساله بعد از ده سال سابقه کار در نقاشی روی دیوار به تازگی کار روی بوم را آغاز کرده است و به موفقیت های زیادی هم در این زمینه دست یافته است.

درس‌های‌ این‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل :

دروس‌ پایه‌:

مبانی‌ هنرهای‌ تجسمی‌ ، کارگاه‌ طراحی‌ پایه‌(سطح‌ یک‌) ، کارگاه‌ عکاسی‌ پایه، هندسه‌ مناظر و مرایا، کارگاه‌ چاپ‌های‌ دستی‌، کارگاه‌ حجم‌سازی‌، تجزیه‌ و تحلیل‌ و نقد آثار هنرهای‌ تجسمی‌، هنر و تمدن‌ اسلامی‌ ، آشنایی‌ با هنر در تاریخ‌.

دروس‌ اصلی‌:

کارگاه‌ طراحی‌ (سطح‌ دو) ، نقاشی‌ دیواری‌ ، کارگاه‌ نقاشی‌ دیواری‌ (سطح‌ یک‌)، کارگاه‌ نقاشی‌ (سطح‌ یک‌)، تاریخ‌ عمومی‌ نقاشی‌، تجزیه‌ و تحلیل‌ و نقد آثار نقاشی‌.

دروس تخصصی:

کارگاه طراحی (سطح سه) ، کارگاه نقاشی (سطح دو)، کارگاه نقاشی(سطح سه)، مرمت آثار نقاشی. طرح عملی جامع، طرح و رساله نهایی

موقعیت‌ شغلی‌ فارغ التحصیلان رشته نقاشی در ایران:

...

برای مطالعه ادامه متن بر روی لینک زیر کلیک کنید:

رشته نقاشی ایرانی چیست و جدیدترین سبک های نقاشی کدامند؟

  • ۹۸/۰۵/۱۹
  • بهار عسگری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی